سفر تجار مازندرانی به عمان و دستاورد گردشگری

ارسال شده توسط admin در 1 سپتامبر, 2011 - 04:24

رئیس سازمان بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه اعزام هیئت تجاری امسال به عمان منجر به انعقاد قراردادهای تجاری بین بازرگانان و تجار مازندران شد، گفت: یکی از دستاوردهای مهم سفر آمادگی عمانی‌ها برای سفر توریستی و گردشگری به مازندران بوده است.

به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از شمال پرس، عباسعلی وفایی‌نژاد  در جلسه توسعه صادرات استان مازندران که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه با توجه به تحریم‌های انجام شده مازندران در بخش صادرات توفیق‌های خوبی داشته است، بیان داشت: ارزش صادرات غیر نفتی پنج ماه نخست سال جاری مازندران بیش از 109 میلیون دلار بوده است که در مدت مشابه سال گذشته 65 میلیون دلار توسط گمرکات استان گزارش شده است و این آمار، رشد 67 درصدی را نسبت به پارسال نشان می دهد. 
وی رشد وزنی صادرات مازندران را در پنج ماه نخست سال جاری بیش از 714 هزار تن اعلام کرد و گفت: برای مدت مشابه سال قبل معادل بیش از 348 هزار تن بوده است که با رشد 104 درصدی روبه رو بودیم.
رئیس سازمان بازرگانی استان مازندران عمده کالاهای صادراتی مازندران را انواع مواد غذایی و محصولات کشاورزی دانست و گفت: صادرات مازندران انواع مواد معدنی، مصالح ساختمانی، ماشین‌آلات، لوله و پروفیل و مصنوعات فلزی را شامل می‌شود.
وی کشورهای هدف تولیدات صادراتی استان مازندران را کشورهای حاشیه سواحل خزر معرفی کرد و اظهار داشت: علاوه بر کشورهای حاشیه خزر صادرات مازندران به کشورهای آنگولا، تونس، بلاروس، پاکستان، مالزی، آلمان، امارات، چین، قطر، ترکیه، عمان، هنگ کنک، عراق، سوریه، ژاپن، ویتنام و قرقیزستان انجام می‌شود.
این مقام مسئول در بحث تجارت خارجی و واردات مواد اولیه به مازندران تصریح کرد: در پنج ماه اول سال جاری797 هزار تن انواع کالا به ارزش صادرات 518 میلیون دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 32 درصد کاهش و از لحاظ ارزشی پنج درصد افزایش داشت.
رئیس سازمان بازرگانی استان مازندران با اشاره به اینکه اعزام هیئت تجاری در اردیبهشت امسال به کشور عمان منجر به انعقاد قراردادهای تجاری بین بازرگانان و تجار مازندران با عمان شد، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم سفر آمادگی عمانی‌ها برای سفر توریستی و گردشگری به مازندران بوده است.
انتهای پیام