تعاملات عمان و بانک جهانی

ارسال شده توسط admin در 5 سپتامبر, 2011 - 12:11

خلیل بن عبدالله الخونج، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت، دیروز با دکتر میرزا حسن مدیر اجرایی بانک جهانی در عمان دیدار کرد.

به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از عمان تایمز، در این دیدار که با حضور اعضای کمیته ی اقتصادی اتاق بازرگانی و صنعت برگزار شد، دو طرف شرایط همکاری دوجانبه را بین بخش خصوصی عمان و بانک جهانی بررسی کردند. محور اصلی این مذاکرات حول مباحث افزایش همکاری های فی ما بین و نقش اصلی اتاق بازرگانی و بخش خصوصی عمان در بهبود بخشیدن به رتبه بندی عمان در گزارشات اقتصادی منتشر یافته توسط بانک جهانی گزارش شده است.

گزارش های قابل انتشار، شامل شاخص های مهم اقتصادی می باشد. مدیر اجرایی بانک جهانی خاطر نشان کرد که بخش خصوصی می تواند نقش موثری در این گزارش اقتصادی ایفا کند اگربخش خصوصی بتواند از  فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در عمان به درستی استفاده کند.

او اضافه کرد که اهمیت حمایت از بخش خصوصی با فراهم کردن شرایط تجاری خوب امکان پذیر می باشد.

در این جلسه، طبق توافقات طرفین اهمیت آَشنایی با چالش های بخش خصوصی و امکان افزایش حضور عمان در رتبه بندی ناحیه ای و جهانی مورد بررسی قرارگرفت.

دکتر میرزا حسن اضافه کرد: بانک جهانی هنوز به عمان را به عنوان یک مدل اقتصادی خوب در منطقه می شناسد. او همچنین در خصوص توسعه ی بیشتر بخش اقتصادی و افزایش صنعت گردشگری در عمان سخن گقت و قول داد تا بانک جهانی منابع مورد نیاز عمان را برای کمک به افزایش توسعه ی اقتصادی در عمان اختصاص دهد.

رابطه ی بین بخش خصوصی عمان و بانک جهانی در سال جاری افزایش خواهد یافت وامیدوارند تا نتایج مثبتی در توسعه اقتصادی عمان در بر داشته باشد. تاثیر این موضوع می تواند افزایش استاندارد زندگی و فرصت های شغلی زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

انتهای پیام