حجم صنعت بانکداری اسلامی در عمان به ۶ میلیارد دلار می رسد

ارسال شده توسط reza در 29 ژوئن, 2011 - 03:20

کارشناسان پیش بینی کردند که حجم صنعت بانکداری اسلامی طی چند سال آینده در عمان به ۶میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل ازالمحیط ، مؤسسه سرمایه گذاری ارنست اند یونگ در جدید ترین گزارش خود ، حجم سرمایه بانکداری عمان را در سال ۲۰۱۰حدود ۴۲میلیارد دلار برآورد کرد.

این گزارش افزود: انتظار می رود مؤسسات مالی مطابق با شریعت اسلامی که اخیرا فعالیت های خود را در این کشور آغاز کرده اند، سهم بزرگی در بخش بانکداری این کشور داشته باشند و حجم بالای از صنعت بانکداری عمان را به خود اختصاص دهند.

ناظم مدیر اجرایی مؤسسه ارنست اند یونگ و مدیر بخش خدمات مالی این مؤسسه گفت: با توجه به حجم بازار داخلی عمان، انتظار می رود پایبندی به احکام شریعت اسلامی در بخش بانکداری بیشتر شود و این مسئله برای رشد قدرتمندبانکداری اسلامی و بیمه اسلامی در این کشور بسیار مفید است.

حجم کلی صنعت مالی مطابق با شریعت اسلامی اکنون به بیش از یک تریلیون دلار می رسد و انتظار می روند این صنعت رشد سالانه ایی بین ۱۵الی ۳۰درصد را شاهد باشد.

وی پیرامون چگونگی توسعه فعالیت های بانکداری اسلامی در عمان گفت: باید در این زمینه به فعالیت ها و تجربیات امارات متحده عربی همسایه عمان توجه کرد که توانسته در مدت زمان کوتاهی سهم بزرگی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است، چندی پیش سلطان عمان با فعالیت اولین بانک اسلامی عمان موافقت کرد و بانک مرکزی این کشور مجوز فعالیت اولین بانک اسلامی عمان را صادر کرد.