برقراری پروازهای عمان ایر از مسقط به مشهد، شیراز و اصفهان در آینده نزدیک

ارسال شده توسط admin در 28 اوت, 2012 - 10:59

رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی عمان ایر، گفت: پروازهای روزانه ایران - عمان در مسیر تهران ، مسقط از 11 شهریورماه 1391 (اول سپتامبر 2012 میلادی) برقرار می شود.

به گزارش پایگاه ایران عمان، "محمدباقر نحوی" در گفت‎وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون پرواز مستقیم بین ایران و عمان وجود نداشته است و راه اندازی این خط هوایی همزمان با برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران امکان پذیر شد.

وی که در هنگام ورود وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به تهران در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) حضور داشت، روابط دو کشور ایران و عمان در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را بسیار مطلوب توصیف کرد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر عمان به عنوان حافظ منافع ایران در انگلیس است و از همین رو گسترش روابط دو کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی عمان ایر تاکید کرد: در شرایط حاضر که کشورهای غربی سعی در اعمال تحریم های گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران دارند و در مسیر گسترش روابط این کشور با دیگر کشورها مانع تراشی می کنند، راه اندازی پرواز روزانه بین ایران و کشورهای متحد و همراه، موفقیت چشمگیری به شمار می آید.

نحوی یادآور شد: در نخستین گام، پرواز ایران - عمان به صورت رفت و برگشت روزانه میان تهران - مسقط با یک هواپیما به ظرفیت 71 مسافر انجام می شود و در گام های بعدی از هواپیمای بوئینگ 800-737 در این مسیر استفاده می شود.

وی از برنامه این شرکت برای برقراری پروازهای مسقط به مشهد، شیراز و اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.

شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد از پنجم تا دهم شهریورماه به میزبانی تهران برگزار می شود و فرودگاه های مهرآباد و بین المللی امام خمینی (ره) پذیرای پروازهای حامل سران، وزیران امور خارجه و نمایندگان کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها هستند.

انتهای پیام