برنامه‌های روز عمان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعلام شد

ارسال شده توسط admin در 6 می, 2015 - 00:34

جمعه 18 اردیبهشت‌ماه از سوی برگزارکنندگان بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب روز عمان نامگذاری شد که  اجرای برنامه‌های متعددی را در این روز به دنبال دارد.
 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران، اعلام کرد: در این نمایشگاه،  هر روز به یک کشور شامل ایتالیا، عمان، مکزیک، فرانسه، آفریقا، تاجیکستان، افغانستان، لهستان و گرجستان اختصاص یافته است. بر این اساس جمعه 18 اردیبهشت‌ماه (برابر با 8 می) روز عمان اعلام شده است. عمان که در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مهمان ویژه است برنامه‌های گسترده‌ای را در این روز برگزار می‌کند. چنانچه تالار گفت‌وگو در نیم‌طبقه شبستان مصلی، از ساعت 10:30 تا 12:30میزبان نشست «بررسی ادبیات کشورهای منطقه اکو» با حضور پروفسور «افتخار عارف» و دیگر کارشناسان خواهد بود.

نشست «تسامح دینی» نیز از ساعت 11:30 تا 12:20 در سرای اهل قلم با سخنرانی «محمد بن سعید المعمری»، مشاور علمی وزارت اوقاف و امور دینی عمان و نماینده‌ای از دانشگاه ادیان و مذاهب برپا می‌شود.

سرای اهل قلم در روز عمان یک نشست تخصصی با عنوان «ادبیات عرب» را نیز میزبانی خواهد کرد. در این نشست که از ساعت 12:30 تا 13:20 برپاست، «محسن بن حنود الکندی»، استاد ادبیات دانشگاه سلطان قابوس و بتول مشکین‌فام، دانشیار گروه ادبیات دانشگاه الزهرا  به ارائه نظریات خود می‌پردازند.

در روز عمان برنامه شعرخوانی شاعران ایرانی و عمانی نیز اجرا می‌شود که در آن «محمد بن مسلم»، «فاطمه بنت الشیدیه»، «موسی بیدج» و «گروس عبدالملکیان» شاعران مطرح دو کشور به خواندن آثار خود می‌پردازند. این برنامه از ساعت 13:30 تا 14:20 در سرای اهل قلم اجرا خواهد شد.

همچنین «عزان بن قاسم بوسعیدی»، مدیرکل پژوهش‌های سازمان ترویج بهره‌وری و گسترش صادرات، همراه با عادل پیغامی، معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) به نمایندگی از ایران نشست «روابط اقتصادی بین ایران و عمان» را جمعه 18 اردیبهشت‌ماه در سرای اهل قلم از ساعت 14:30 تا 15:15 برگزار می‌کنند.

در این روز از ساعت 15:15 تا 15:30 مراسم پذیرایی و بازدید از غرفه عمان نیز در سرای اهل قلم برپا می‌شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» برگزار می‌شود.‌

انتهای پیام