اقدامات اجرایی یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری ایران و عمان به امضاء رسید

ارسال شده توسط admin در 21 نوامبر, 2015 - 11:24

اقدامات اجرایی یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و وزارت گردشگری سلطنت عمان با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مراسم امضای اقدامات اجرایی یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و وزارت گردشگری سلطنت عمان با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عادل بن المرداس بن احمد البوسعیدی مشاور وزیر امور گردشگری عمان، سعود بن احمد البروانی سفیر جدید عمان در ایران و مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری برگزار شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، بسیار عمیق و تاریخی است و دو کشور در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همکاری‌های خوب داشته‌اند و نقش تعیین کننده‌ای در منطقه ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده در اختیار قرار دادن تجربیات خود در هر سه حوزه به کارشناسان و متخصصان کشور عمان است.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به جاذبه‌های گردشگری کشورمان در بخش‌های زیارتی، تاریخی، طبیعی و گردشگری سلامت، تصریح کرد: بسیاری از مردم عمان از جاذبه‌های گردشگری و ظرفیتهای درمانی جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند که در چند ماه اخیر آمار ورود عمانی‌ها به کشور ما افزایش یافته است.

سلطانی‌فر یادآور شد: در دولت تدبیر و امید برنامه وسیعی برای توسعه گردشگری پیش‌بینی شده است که در این برنامه، توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله سلطنت عمان جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ابراز امیدواری نسبت به اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری‌های گردشگری ایران و عمان، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه حضور بیشتر عمانی‌ها و به ویژه سرمایه‌گذاران این کشور در جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

استفاده از تجربیات ایران در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی عمان
در ادامه این دیدار عادل بن المرداس بن احمد البوسعیدی مشاور وزیر امور گردشگری عمان گفت: سیاست راهبردی وزارت گردشگری عمان، استفاده از ظرفیت مناطق تاریخی و فرهنگی برای جذب گردشگران بیشتر است و با توجه به تجربیات موفق ایران در این حوزه، ما علاقه مند به استفاده از این توان و تجربه هستیم.

وی با اشاره به پتانسیل جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنایع دستی، افزود: ما ایران را به عنوان حامی برای اجرای راهبردهای خود در حوزه صنایع دستی می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم از توان و ظرفیت هنرمندان و کارشناسان ایرانی برای ارتقاء کیفیت صنایع دستی عمان بهره مند شویم.

همچنین سعود بن احمد البروانی سفیر جدید عمان در ایران با اشاره به علاقه‌مندی این کشور برای توسعه همکاری‌های گردشگری با جمهوری اسلامی ایران، گفت: سرمایه‌گذاران عمانی کار خود را در ایران آغاز کرده‌اند و ما امیدواریم همکاری‌ها در حوزه گردشگری با جدیت بیشتری دنبال شود.

یادآور می‌شود، این سند به منظور ارتقاء روابط دوستانه میان دو کشور و در راستای اجرای مفاد یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری که در تاریخ 15 مهر سال 83 به امضاء رسیده است، با ابراز تمایل به توسعه روابط گردشگری و اجرایی کردن این سند به امضاء مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عادل بن المرداس بن احمد البوسعیدی مشاور وزیر در امور گردشگری سلطنت عمان رسید.

گفتنی است این سند که در زمینه همکاری‌های گردشگری، بازاریابی و تبلیغات گردشگری و آموزش و تبادل تجربیات و مهارت‌ها به امضاء رسید به مدت 3 سال از تاریخ امضا دارای اعتبار خواهد بود.


انتهای پیام