عمان به سکوی صادراتی جدید ایران تبدیل می شود

ارسال شده توسط admin در 29 ژانویه, 2016 - 21:17

استاندار هرمزگان گفت: کشورعمان و استان مسندم این کشور می تواند به سکوی صادراتی ایران برای تامین نیازهای یمن و دیگر کشورهای شمال و شرق آفریقا باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، جاسم جادری سه شنبه شب در بازگشت از سفر به استان مسندم کشور عمان در جمع خبرنگاران افزود:ویژگی ها و توانمندی های هرمزگان از یک سو و موقعیت عمان از سوی دیگر شرایطی فراهم کرده تا این کشور به پل و مقصد جدی برای انتقال محصول و تکنولوژی ایران به عمان و کشورهای شمال وشرق آفریقا تبدیل شود.
وی،باتشریح دستاوردهای سفر خود و جمعی از مدیران هرمزگان به استان مسندم عمان اظهار داشت:در این سفر قراردادها و تفاهمنامه هایی در حوزه های مختلفی مانند تجارت ، گردشگری ، صنعت ، شیلات ،معدن ، کشاورزی ، صنایع دستی و انرژی به امضا رسید.
استاندار هرمزگان ادامه داد: موافقت دوجانبه برای راه اندازی دفتر اقتصادی هرمزگان در مسندم عمان یکی دیگر از مهمترین نتایج این سفر بود.
به گفته جادری ، کشور یمن برای بازسازی به محصولات ایران نیاز دارد که عمان ظرفیت تبدیل شدن به مسیر صادراتی کالا و تکنولوژی ایران به یمن را دارد.
وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی های هرمزگان در عمان خاطرنشان کرد: استقبال از این نمایشگاه که در فضایی به مساحت پنج هزار مترمربع و در قالب 25غرفه از 40 شرکت برپا شد غافلگیرکننده بود و دراولین روز نمایشگاه ، تمام کالاهای غذایی ایرانی عرضه شده در این نمایشگاه به فروش رفت.
نماینده عالی دولت همچنین از آمادگی برای ایجاد خط تردد دریایی مسافری بین بندرعباس و خصب در کشورعمان خبر داد و اضافه کرد:پس از موافقت نهایی عمان ،فعالیت کشتی های مسافری در این مسیر آغاز می شود.
وی در پایان از میزبانی و مهمان نوازی شایسته مسئولان عمانی تشکر کرد.
استاندار هرمزگان هفته گذشته به همراه جمعی از مدیران استان به استان مسندم در کشور عمان سفر کرد و سه شنبه شب به بندرعباس بازگشت.
کشور عمان با برخورداری از 94.8 تولید ناخالص ملی ، نرخ تورم 1.6 و 10 میلیارد دلار بدهی خارجی گزینه خوبی برای انجام مبادلات تجاری با کشور ایران است.
طبق آمار موجود در نیمه نخست سال 94 ارزش صادرات به کشور عمان 172 میلیون دلار بوده و ارزش واردات به این کشور43 میلیون دلار گزارش شده که نشان دهنده موازنه مثبت تجاری با کشور عمان است.ک/3
انتهای پیام