گرفتن ضمانت مالی برای اخذ روادید گردشگری عمان غیر قانونی است

ارسال شده توسط admin در 29 نوامبر, 2017 - 12:50

مطابق گزارش های دریافتی از  گذشته، بعضی از آژانس های گردشگری برای اخذ روادید عمان جهت هموطنان ما، اقدام به گرفتن ضمانت مالی می نمودند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com) به نقل از روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران – مسقط، نوری شاهرودی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عمان، طی ملاقات های خود با مقامات ذیربط  عمانی این رویه نادرست را بعنوان یکی از دلایل عدم رغبت هموطنان ما برای مسافرت به عمان معرفی نموده و خواستار رفع اینگونه موانع و متقابلاً ایجاد تسهیلات هرچه بیشتر برای تردد اتباع کشورمان به عمان شدند.

 

متعاقب این تلاش ها در تاریخ ۳۰ آبان ماه آژانس های گردشگری در عمان نامه ای را از اداره کل خدمات سرمایه گذاری و مدیریت کیفیت وزارت گردشگری عمان به شرح ذیل دریافت نمودند:

 

به: مدیران تمامی هتل ها و دفاتر سفر و گردشگری

 

موضوع: درخواست سپردن تضمین مالی برای اخذ روادید گردشگری (با کفالت مدیران هتل ها و دفاتر سفر و گردشگری)

 

پلیس سلطانی مشاهده کرده است که بعضی از آژانس های گردشگری و مراکز اقامتی از گردشگران درخواست سپردن تضمین مالی برای اخذ روادید گردشگری با کفالت خود  نموده اند. این رویه با دستورالعمل ها و مقررات تدوین شده از سوی مقامات ذیربط برای ایجاد تسهیلات لازم جهت اخذ روادید گردشگری عمان در تضاد می باشد.

 

لذا از  تمامی آژانس های گردشگری و مراکز اقامتی که امتیاز کفالت افراد و گروههای گردشگری را دارند درخواست می شود موضوع الزام به عدم اخد ضمانت مالی را رعایت نمایند. در غیر این صورت اقدامات قانونی در قبال موسسات خاطی اتخاذ خواهد شد.

 

این نامه به امضای مدیر کل خدمات سرمایه گذاری و مدیریت کیفیت وزارت جهانگردی عمان رسیده است.

 

انتهای پیام