تعامل رسمی دوستانه ایران - عمان به ارتباطات مردمی تسری یابد

ارسال شده توسط admin در 11 سپتامبر, 2018 - 12:37

 مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به روابط سیاسی دوستانه ایران و عمان، گفت: با کمک رسانه های دو طرف می توان سطح این روابط رسمی را به ارتباطات مردمی گسترش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com) به نقل از ایرنا، سید ضیاء هاشمی در ادامه دیدار با مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری های حاضر در چهل و سومین اجلاس هیات اجرایی اوآنا در تهران، با «عامر سیف الکلبانی» (Amer Al Kalbani) مدیر بخش اخبار خبرگزاری رسمی عمان (اونا) دیدار و گفت وگو کرد.
وی با بیان اینکه کشور عمان، جایگاه رفیعی برای مردم ایران دارد، افزود: پیوند مودت میان مردم دو کشور، سابقه دیرینه دارد و اهالی رسانه نیز باید تلاش کنند این مودت تاریخی، تقویت شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر، بعضا تحریکاتی برای ایجاد شکاف میان ملتهای مسلمان، کشورهای همسایه و عربی از سوی بیگانگان صورت گرفته است که ملت و دولت عمان، کمتر تحت تاثیر این القائات قرار گرفته اند که بخشی از این اتفاق، به خاطر متانت سیاسی حاکمان عمان بوده است و رسانه ها و خبرگزاری عمان هم می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: انعکاس صدای ایران در رسانه های عمان، برای ما اهمیت فراوانی دارد از همین رو، اصرار داشتیم خبرگزاری عمان را به عنوان میهمان ویژه در اجلاس هیات اجرایی اوآنا داشته باشیم.
الکلبانی نیز با تشکر از میزبانی ایرنا در اجلاس هیات اجرایی اوآنا، این گردهمایی رسانه ای را بسیار موفق و مطابق با معیارهای استاندارد توصیف کرد.
وی بیان داشت: همیشه از ایرنا کسب تجربه کرده ایم و معتقدیم فراتر از رسانه باید در تمام زمینه ها ارتباط خود را با جمهوری اسلامی ایران، گسترش دهیم.
به گزارش ایرنا، چهل و سومین اجلاس هیات اجرایی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) دوشنبه 12 شهریور ماه با حضور روسا، معاونان و مدیران ارشد خبرگزاری های عضو این سازمان قدرتمند رسانه ای که بیش از دو سوم جمعیت جهان را پوشش می دهند، به میزبانی ایرنا در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.
این اجلاس با آیین افتتاحیه، نشست‌های کاری تخصصی و امضای چند توافق نامه همکاری مشترک، دنبال شد و طی دیروز و امروز (13 و 14 شهریور) نیز دیدارهای دوجانبه به منظور گسترش همکاری‌های موجود میان اعضای اوآنا در حال برگزاری است.
در اجلاس تهران مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری های 18 کشور روسیه، جمهوری آذربایجان، چین، قطر، ترکیه، عمان، مغولستان، کره جنوبی، قزاقستان، ژاپن، ویتنام، اندونزی، مالزی،عراق، سوریه، لبنان، بلغارستان و خبرگزاری های مهر و ایرنا از جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.
مدیران عامل یا مدیران ارشد خبرگزاری های سوریه، قطر، عراق، عمان و بلغارستان به عنوان میهمان ویژه در اجلاس تهران شرکت داشتند.
سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در سال 1961 با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت یونسکو تاسیس شده است و اکنون 44 خبرگزاری از 35 کشور قاره های آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی از اعضای با سابقه این تشکیلات رسانه ای ، یک دوره سه ساله (1997-2000) ریاست آن را بر عهده داشته و پس از آن نیز تا سال 2016 نایب رئیس این سازمان بوده و اکنون عضو کمیته اجرایی اوآنا است.
آخرین و شانزدهمین مجمع عمومی اوآنا در آبان 1395 (2016 میلادی) در باکو برگزار و ریاست دوره ای آن از روسیه به جمهوری آذربایجان منتقل شد و قرار است کره جنوبی، ریاست دوره بعدی این سازمان رسانه ای را برعهده بگیرد.
در تشکیلات اوآنا، فعالیت مجمع عمومی، هیات اجرایی و کمیته های فنی خبری و اخلاقی پیش بینی شده است.
هیات اجرایی اوآنا متشکل از 13 عضو است که در دوره کنونی 5 خبرگزاری آذرتاج (جمهوری آذربایجان)، ایتارتاس (روسیه)، شین هوا (چین)، یونهاپ (کره جنوبی) و آناتولی (ترکیه)، ترکیب هیات رئیسه را تشکیل می دهند.
ایرنا (ایران)، ای. ای. پی (استرالیا)، برناما (مالزی)، پی. تی. ای (هند)، کیودو (ژاپن)، ان .ان. ای (لبنان)، بی.ان .ای (بحرین) و وی.ان .ای (ویتنام) نیز دیگر اعضای هیات اجرایی اوآنا هستند.
انتهای پیام