رییس مجلس عمان خواستار توسعه روابط کشورش با ایران شد

ارسال شده توسط admin در 18 آوریل, 2019 - 13:49

«خالد بن هلال المعولی» رییس مجلس شورای سلطنتی عمان خواستار توسعه روابط دو جانبه میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران به ویژه در امور قانون گذاری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، المعولی در دیدار با هیات نظامی ایران که به ریاست سردار سرتیپ 'قدیر نظامی' به این کشور سفر کرده است ، ضمن خوش آمدگویی به هیات ایرانی، خواستار توسعه روابط دوجانبه میان ایران و عمان به ویژه در امور قانونگذاری شد.
المعولی در این دیدار که 'علی بن ناصر المحروقی' دبیر کل مجلس شورای سلطنتی نیز حضور داشت همچنین با اشاره به نقش پررنگ مجلس شورای سلطنتی در کشور عمان تصریح کرد: با توجه به اختیارات داده شده به مجلس شورای سلطنتی در قانون اساسی این کشور، بسیاری از امور قانونگذاری و نظارتی و اجرایی در حوزه وظایف این مجلس است.
دیروز (دوشنبه) نیز هیئت نظامی ایران در چارچوب نشست های کمیته دوستی نظامی ایران وعمان با نمایندگان مجلس سنای عمان در سالن اصلی ساختمان سنا دیدار کرد.
به نوشته خبرگزاری رسمی عمان، سردار قدیر نظامی در دیدار با «راشد بن سیف الشیدی» و« محفوظ بن محمد الوهیبی» نمایندگان مجلس سنای عمان از پذیرایی و استقبال عمانی ها تشکر کرد و توسعه همه جانبه کشور عمان را تحسین کرد.
کشور عمان دو مجلس دارد، مجلس سنای این کشور که 70 کرسی دارد و نمایندگان آن را پادشاه تعیین می‌کند.
مجلس شورای سلطنتی مجلس دیگر این کشور است که 84 کرسی دارد و نمایندگان آن با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند. نمایندگان این مجلس در برخی موارد، قانون گذاری هم می‌کنند.
پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان روز یکشنبه به میزبانی ستاد کل نیروهای مسلح سلطنت عمان در مسقط پایتخت این کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
این دور از مذاکرات به ریاست سردار سرتیپ «قدیر نظامی» معاون بین‌الملل ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سرتیپ «حمد بن راشد البلوشی» معاون عملیات و برنامه ریزی ستادکل نیروهای مسلح سلطانی برگزار شد.
مذاکرات یاد شده تا 29 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و دو طرف درباره روند پیشرفت توافق ها و تعاملات و همچنین برنامه ریزی برای توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط نظامی و انتظامی بین‌المللی نیروهای مسلح دو کشور گفت وگو خواهند کرد.
هیات‌های عالی رتبه نظامی دو کشور با تشکیل پانزدهمین اجلاس مشترک در شهر مسقط و انجام مذاکرات، برنامه‌های همکاری نظامی فی مابین را برای سال 2019 و 2020 در حوزه‌های علمی، آموزشی، دریایی، هوایی، پلیسی و همکاری در حوزه پزشکی نظامی را مشخص و مورد توافق قرار دادند.
همچنین در حاشیه کمیسیون نظامی ایران و عمان، نشست کمیته اجرایی تمرین مشترک امداد و نجات با مشارکت نیروهای دریایی، هوایی و مرزبانی دو کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام