برنامه صادرات برق ایران به عمان در فاز مطالعاتی است

ارسال شده توسط admin در 12 آوریل, 2021 - 23:38

 سخنگوی صنعت برق گفت: برای کشورهایی هم که مرز آبی داریم مطالعاتی در دست اقدام است که باید به اتمام برسد تا دو کشور بتوانند سر موضوعات فنی به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری برسند و صادرات برق به عمان نیز در این مرحله است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت صادرات برق اظهار داشت: برنامه وزارت نیرو این است که در درجه اول با همه کشورهایی که مرز خاکی دارد، ارتباط الکتریکی داشته باشد، که در حال حاضر برقرار است.

وی افزود: برای کشورهایی هم که مرز آبی داریم مطالعاتی در دست اقدام است که باید به اتمام برسد تا دو کشور بتوانند سر موضوعات فنی به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری برسند و صادرات برق به عمان نیز در این مرحله است.

سخنگوی صنعت برق با ابراز امیدواری از اینکه بتوان ارتباط الکتریکی با کشورهایی که مرز آبی داریم، برقرار شود، تصریح کرد: مذاکرات فنی در حد مشاورین و پیمانکاران انجام شده و راهکارهایی برای این موضوع مورد بررسی قرار گرفته اما هنوز قراردادی برای مبادله انرژی منعقد نشده است.

وی گفت: صادرات به افغانستان و عراق مطابق قبل انجام می‌شود، ظرفیت‌های خوبی در کشور برای افزایش صادرات به افغانستان وجود دارد که نیازمندی‌های جدیدی برای تامین برق صنایع خود دارند، افزایش صادرات به کشور عراق نیز در حد مذاکره و گفت‌وگو است.

رجبی‌مشهدی یادآور شد: فعلا ما در حد ظرفیت قراردادی با هر دو کشور مبادله انرژی داریم اما مذاکره خاصی برای افزایش صادرات نداشته‌ایم، درخواست‌هایی از سوی هر دو کشور عراق و افغانستان و همچنین ایران مطرح شده اما هنوز منجر به قرارداد جدید نشده است.

انتهای پیام