عمانی ها و جاذبه های گردشگری در استان مازندران

ارسال شده توسط admin در 5 اوت, 2011 - 12:04

مدیرعامل آژانس مسافرتی الوان در استان مازندران، کشورهای حوزه خلیج‌فارس را یکی از مهمترین بازارهای هدف برای گردشگری استان دانست.

به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از میراث‌آریا (chtn)، مرادی ضمن اشاره به اینکه استان مازندران از دیرباز مورد استقبال این کشورها قرار می‌گرفت، اظهار داشت: این گردشگران به دلیل مسلمان بودنشان به دنبال چنین جاذبه‌هایی که اصول اسلامی در آن رعایت‌ می‌شود،‌ هستند.

او ادامه داد: بنابراین ایران و به ویژه استان مازندران با وجود قابلیت‌هایی نظیر فضای مناسب، جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی، تغییرات آب‌و‌هوای منطقه و مناسب‌بودن سیستم‌های سرویس‌دهی همواره یکی از گزینه‌های مورد نظر این گردشگران است. 

مدیرعامل آژانس مسافرتی الوان خاطرنشان کرد: چندی پیش خبرنگاران روزنامه‌های رسمی کشور عمان به ایران اعزام و ضمن بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان، گزارش‌های بسیاری تهیه ‌و منتشر کردند. 

«مرادی» با اشاره به سفری با حضور استاندار و مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مازندران به کشور عمان در اردیبهشت‌ماه 90 خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در گذشته با برخی از آژانس‌های این کشور همکاری داشتیم، در جریان این سفر ارتباطات قوی‌تری ایجاد کردیم که آغاز جذب گردشگر از اوایل خردادماه را به دنبال داشت.

او با تاکید بر تاثیر اطلاع‌رسانی بر جذب گردشگر، تصریح کرد: در جریان این سفر اقلام تبلیغاتی همچون پکیج، بروشور، کاتالوگ، کتابچه و غیره حاوی معرفی جاذبه‌های طبیعی،‌ گردشگری و تاریخی استان مازندران ارائه شد.

مدیرعامل آژانس مسافرتی الوان با بیان اینکه برخی از این گردشگران برای توریسم‌درمانی به برخی از نقاط ایران سفر و برای گذراندن دوران نقاهت به مازندران رجوع می‌کنند، گفت: عمان و قطر از جمله مهمترین کشورهایی هستند که می‌توان بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد چون برای توریسم‌درمانی به شیراز سفر می‌کنند و ما آن‌ها را از شیراز به مازندران می‌آوریم.

«مرادی» با اشاره به ابراز خرسندی و رضایت این گردشگران از سفر به ایران و امنیت منطقه گفت: بالا بردن کیفیت و خدمات تاسیسات گردشگری از جمله راهکارهای جذب گردشگر به کشور است.

او با بیان اینکه جذب گردشگری تاثیر بسزایی در حوزه اقتصاد کشور دارد، اظهار داشت: گردشگری که وارد هر استان می‌شود طبق تعریف سازمان جهانی جهانگردی بین 1500 تا 2 هزا ردلار ارز وارد می‌کند، بنابراین اگر ما به تنهایی 500 گردشگر جذب کنیم بین 750 هزار تا یک میلیون دلار ارز وارد استان می‌شود.

انتهای پیام